UM warszawa aktualności

Ogromne tarcze TBM o imionach Anna i Krystyna zostały dostarczone na stację Karolin, gdzie zostaną zamontowane i rozpoczną drążenie tuneli na bemowskim odcinku drugiej linii metra w Warszawie. Planowane jest, że pierwsi pasażerowie będą mogli podróżować do stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin do roku 2026.

Po ukończeniu drążenia tuneli na wcześniejszych odcinkach linii M2, tarcze TBM o masie ponad 650 ton, długości prawie 100 metrów i średnicy ponad 6 metrów były podzielone na mniejsze elementy i przechowywane w fabryce tubingów przy ulicy Marywilskiej. Wiosną tego roku rozpoczęto produkcję obudów do tuneli bemowskiego odcinka metra, a tarcze TBM Anna i Krystyna przeszły konieczne remonty i przeglądy serwisowe przed rozpoczęciem prac na Bemowie.

Pierwsze elementy tarcz drążących dotarły na stację metra Karolin specjalnym transportem w nocy z 19 na 20 czerwca. Montaż tarcz odbywa się w szybie startowym, czyli miejscu, gdzie rozpocznie się wiercenie tuneli. Kolejne elementy tarcz TBM będą transportowane w ciągu kolejnych nocy specjalnym transportem. Planowany termin ukończenia budowy tuneli w kierunku stacji Bemowo nie uległ zmianie.