UM warszawa aktualności

W środowy poranek, 14 sierpnia, rozpoczęło się drążenie tuneli na ostatnim odcinku linii M2 w Warszawie. Tarcza TBM Anna ma przed sobą nieco ponad 1060 metrów trasy, która połączy dwie nowe budowane stacje – Karolin i Chrzanów.

Zgodnie z planem, tarcza Anna ruszyła jako pierwsza, a po dotarciu do stacji C2 Chrzanów, ekipy techników będą skierowane do drugiej tarczy, która rozpocznie drążenie tunelu prawego. Całkowicie obie tarcze TBM ułożą łącznie 1422 pierścienie, które będą stanowiły obudowę tunelu.

Po wydrążeniu pierwszych tuneli, obie tarcze zostaną „przeciągnięte” przez korpus stacji, a następnie będą miały do wykonania dwa tunele o długości ponad 1200 metrów, łączące stacje Chrzanów i Lazurowa. Ostatni odcinek, który łączy już działającą linię, będzie najkrótszy, mający mniej niż 600 metrów długości i kończy się na komorze torów odstawczych stacji Bemowo.

Całkowita długość tuneli wydrążonych przez obie tarcze wyniesie aż 5688 metrów, a liczba ułożonych pierścieni obudowy sięgnie 3792. Prace związane z budową tuneli mają się zakończyć w założonym terminie. Jest to duże osiągnięcie, które przyczyni się do dalszego rozwoju infrastruktury komunikacyjnej Warszawy.